Najnowsze komentarze
Erjot - rozumiem. ja mam na szczęs...
Erjot do: Zgubne zimy skutki
Ja nie jestem dobrym doradcą, bo k...
teraz dokończe bo z rana czasu zab...
jazda-na kuli - O widzsz, coś już ...
Sorry, oczywiscie mialem na mysli ...
Więcej komentarzy
Moje linki
<brak wpisów>

11.06.2009 09:57

Sprzęta kupuję - z boku cz.3

Minął miesiąc. Tak, tak...tyle czasu i nerwy koleżki, przyszłego jeźdźca XX-a sięgały już zenitu, kiedy wreszcie...papiery z UK dojechały.

Między czasie dochodziło już do takich akcji, że ledwie udawało się go powstrzymać od genialnych pomysłów nalotu z policją. Teoretycznie można by było tak sprawę załatwić, ale do tego trzeba mieć...umowę. No i się wydało, że facet wziął kasę i dał mu tylko poświadczenie na karteczce, ze kasę wziął. Bo umowa miała być zawarta z właścicielem pojazdu, czyli brytolem. Ok...rozumiem, ze jest to sposób na wykiwanie polskiego fiskusa, ale słowność w interesach też jest ważna. Niedopuszczalne jest by z 2 tygodni robił się ponad miesiąc...szczególnie, kiedy się zainkasowało całą kwotę. Co mogłem powiedzeć sfrustrowanemu posiadaczowi XX-a bez papiera? Policja...nieee, ale jak znasz kogoś w Pruszkowie...;)

Żarty żartami, ale po miesiącu z małym hakiem papiery jednak dotarły i to w komplecie. Koniec stresa. Co ważniejsze, bzyna między czasie przeszła u speców kurację odmładzająca i operacje likwidująca zmarszczki. Efekt, trochę jak 40-tka po kompletnym SPA, nikt nie odgadnie jej rzeczywistego wieku na oko a po dokładniejszych oględzinach...może mieć co najwyżej przypuszczenia. Natomiast ta 8 latka w przeciągu miesiąca została pozbawiona wszelkich strupów po upadkach z trzepaka, strzelono jej profesjonalny makijaż, polakierowano pazurki, wydepilowano, wyczeszono, wykremowano, wybalsamowano i...no, no, kolega się poczuł chyba jakby zobaczył własną córkę wyszykowaną na występ przed 1 milionową widownią. Jest cudnie.

Potem formalności kolejny ciąg, wreszcie odbiór blach...czas na zwyczajowe oblewanie sprzęta. Na te okazje przyszło mi czekać 2 tygodnie. Wpadam w umówiony termin. Sprzęcik na podwóreczku stoi, pogoda niemalże jak w środku lata. Paru innych lekko podstarzałych entuzjastów i koleżków właściciela podziwia maszynkę. Nie dziwię się jest, co podziwiać, szczególnie dla kogoś, kto widział maszynkę świeżo po sprowadzeniu.

- Polatałeś? - Pytam na wstępie wreszcie zadowolonego właściciela.

- Nieeee, dopiero od tygodnia zarejestrowana.

-No stary...to ja po tygodniu nakręciłbym już z tysiąc kilo!

A tu masa uników i wykrętów. Znowu słyszę tego gościa, który nawijał mi przez ostatnie 4 lata o zakupie XXa. Ma tonę wymówek. Ok rozumiem. Czemu? Może czas przybliżyć wizerunek kolegi od XX-a jako motocyklisty.

Jak to na wiosce, posiadał różne sprzęty, od motorynki, poprzez komara, WSK itp. Wszystkie te sprzęty z zasady nie grzeszyły ani pięknem,ani właściwym stanem technicznym. Potem zakupił wymarzoną wówczas MZ ETZ 250, bo dookoła "wszyscy" kochali ETeZetki. A potem gaźnik się skichcił, MZ stanęła w kącie i zaczęła porastać coraz grubsza warstwą kurzu. Miedzy czasie pojawiła się nowa miłość - wspomniana Honda CBR 1100 XX. Długi czas oczekiwania na spełnienie marzenia trwał dokładnie 8 lat. Tak...poprzednio MZ ETZ250 i teraz...1100XX. Czy to mądre? Dobre? Właściwe? Nie mi to oceniać. Jeżeli bierzemy pod uwagę kategorię - spełnione marzenia - jak najbardziej tak.

Z tego jednak zaczyna nam się wyłaniać pewien obrazek. Faceta, który ma już trochę lat na karku i jest dość rozsądny, więc...zaczyna zdawać sobie sprawę z własnego leku przed potworem, którego kupił. Okazuje się teraz, ze katalogowe konie mechaniczne są o wiele słabsze na kartce papieru. Kiedy przychodzi się z nimi zmierzyć i ma się odrobinę wyobraźni...cóż, momentami widziałem, ze zachwyt kolegi przeradzał się w drobne przerażenie, niepewność a nawet strach. Głównie przed tym, ze nie odpuścimy tak stojąc dopóki nie zobaczymy jak jedzie. A mam pewność, że nie pojechałby tego dnia nawet metra, bo zwyczajnie bał się nawet zasiąść za sterami maszyny. OK...są ludzie, którzy potrzebują pewnego czasu na oswajanie się z otaczającymi ich rzeczami, które sami sobie fundują.

Idziemy pić... 

Komentarze : 3
2009-06-11 13:53:53 Thrillco

Spokojnie beebas...bedzie i o pierwszysch jazdach :D

2009-06-11 13:45:13 beebas

Etam, nie po to wypucowal swoje najnowsze cudenko zeby teraz je gdzies przytrzec albo co gorsza wywrocic :-) Mialby zniszczyc swoje wytesknione, wymeczone i wypieknione marzenie jakism trywialnym i prostackim jezdzeniem??? Nigdy w zyciu! ;-) A co z duma? Mialby ja narazic na przyznanie sie przed otoczeniem, ze sie boi? Ze nie umie? Ze nie pamieta? Nigdy w zyciu! ;-) Najpierw zyl tym, ze kupi, teraz zyje tym, ze kupil a jak tak dalej pojdzie to za niedlugo bedzie zyl tym ze sprzedal ;-) No chyba, ze przestanie sie zachowywac jak przedszkolak a zacznie zachowywac jak mezczyzna i zacznie jezdzic. Wywracac, obijac, strachac ale jezdzic - bo doswiadczenie i umiejetnosci (nie patrzac na przeciwnosci) zdobywa sie ciwczac jazde zamiast tylko gadac o niej latami :-) Skoro jest wiekowy i rozsadny to na pewno nie bedzie szalal jak mlodziaki (gorace glowy) jednak niestety od samego patrzenia na motor i opowiadania na lewo i prawo co to za wspaniale cudo zanabyl - umiejetnosci nie zdobedzie - chyba ze w gadaniu - co jak napisales w poprzenich odcinkach ma juz wystarczajaco dobrze wycwiczone ;-)

2009-06-11 11:44:17 Bostorn

Świetna historia dobrze zakończona mocnym i konkretnym zakończeniem ;d gorzej pewnie z rana było ale...

Tomku świetnie to opisałeś ;d i życzyć tylko koledze szerokości i przełamania strachu i niepewności :0

nie po to jego dziewczynka przeszła takiego pimpa aby stała i kurzem zarastała :)

  • Dodaj komentarz

Tagi

2021 (2), Aprilia (3), CBR (4), honda (7), Honda CBR (2), Honda CBR 1100XX (2), Husqvarna (4), jazda (2), KTM (2), kupno (2), Michael Jackson (1), Motocykle (3), MZ ETZ125/150 (1), offroad (2), paliwo (2), Porady (4), przepisy (2), Romet (2), Romet Ogar (2), sprzedaż (3), Super Blackbird (2), Suzuki (5), SV650 (5), Svartpilen (3), TRK502 (1), unia europejska (2), wiosna (1), XX (4), zakupy (3), zima (2)

Kategorie